A világ egy gyűrött papírlap, a sors kezében én vagyok a ceruza, és életem erre a gyűrött papírra írt tétova piszkozat. A végtelen számú lehetőség közül csak egy vázlat vagyok, egy próbálkozás. Sosem tudni, mikor törik ki reccsenve a ceruza hegye, vagy meggondolva magát a sors, mikor radíroz keresztül egy megkezdett mondatot, hogy aztán teljesen másképp átírja azt. Az életemet ilyen és hasonló satírozások, maszatolások, áthúzások és újraírások jellemzik. A piszkozat mondatai és bekezdései azok az emberek, események és időszakok, amiket a sors éppen nekem ír. Pontosabban rólam ír. Valahogy úgy van ez, ahogy én most ezt a szöveget írom. Mondatokat kezdek el. Néha kitörlök egy szót vagy megváltoztatom a szavak sorrendjét. Csak ködös elképzelésem van mi lesz a vége, mire befejezem. De ez így van jól. A próbálgatások teszik az életet teljessé. És mire mondandóm végére érek, már tudom, hogy nem én vagyok a sors kezében ceruza, hanem fordítva. És ami az elején piszkozat volt csupán, az most kész, kerek és egész, pont mint a tisztességgel végig élt élet!

 

Szerző: prime  2012.02.09. 23:51 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szofesto.blog.hu/api/trackback/id/tr374085980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pearl27 2012.02.22. 22:11:37

A pontosan körülhatárolt lehetőségek, az előre megírt, kiolvasható sors, a könnyen belátható, áttetsző foglalatba zárt jövő (...), mindez megöli az álmokat: csak azt akarhatjuk, amire képesek vagyunk. Ez a mértéktartás teszi az embert dühöngő őrültté, ez kelti föl a legtébolyultabb, rövid távú becsvágyat.
Jean-Paul Sartre

pearl27 2012.02.22. 22:17:19

Napjaim tetején ülök, onnan
lóg le a lábom, hajamon
hófelhő kalapoz és szavaim
messze, kakastollak közt
portverve menetelnek!
Radnóti Miklós
süti beállítások módosítása